8 Ocak 2014 Çarşamba

En tatlı cadı ELİF ve miniğimin diyet macerası 1...





























Bilenler bilir. Efendim benim tatlı bir cadım var. Adı Elif. 2006 doğumlu...
Her kuzu gibi anasının kuzusu...
Elif şimdilerde sağlıklı hayata doğru yolculukta...
Benimde en güçlü motivasyon kaynağım...

Elif hep biraz etine dolgun bir çocuktu. Çalışan bir annenin yavrusu olması itibariyle de kreşlerde büyüdü... İki yaşında başladı kreş maceramız. Küçükken gittiği kreş yazları tatil yapıyor, o iki ay bende çocuğu nereye emanet etsem stresi yaşanıyordu. İşte böyle bir yaz bıraktığım ailenin beslenme alışkanlığı patates kızartması ve pilav üzerine kurulu olduğundan obezliğe geçiş yapıverdi... Maalesef...

Bir kaç yıldır kendimizce bir şeyler yapmaya çalıştık... Spora yönlendirdik, kar etmedi. Besinlerini ayarlamaya çalıştım sanki bu işi çokta doğru yapıyormuş gibi... Yahu bi yerde hata yaptığın ayan beyan ortadaki senin kilo ile mücadelen bitemedi bi. Çocuğa bu konuda nasıl faydan olacak... Ama asıl zor olan dolu bardağı doldurmak değil mi ? Sonra baktık olmuyor, farkına vardık az buçuk yanlış yaptığımızı. Ama nerede hala bulamıyoruz, düzeltecez yoksa. Profesyonel yardım almaya karar verdik ki, en doğrusunu yapmışız... Bence her anne en az 1-2 seans çocuk beslenmesi konusunda eğitim almalı. Bunu şimdi anladım. Sakın ben zaten doğru besliyorum demeyin!!! Zayıf, kilolu farketmez araştırın derim... Çünkü bir kere büyüyorlar... Sağlıkları ellerimizde şimdiden...    

Öyle abartı bir kilosu da yok yani morbit obez değil Elif. Ama bunun genç kızlığı falan olunca şimdiden önlemini alalım dedik. Bence tamda zamanında başlamışız, hatta biraz geç kalınmış bir başlangıç...



İlk gittiğimiz gün diyetisyenimiz maşAllah çok mahirdi. Elif'in motivasyonunu tavana çıkardı. Çocuklarla iletişimine bayıldım ben. Avucunun içine aldı bizimkini tabiri caizse. Benimle ise bayağı uğraştı. Ben yapı itibariyle bir işe hemen sarılamıyorum. Kafamda her şeyi yerli yerine koymalı, anlamlandırmalıyım. Ondan sonra hareket sürecine geçebiliyorum. Bu ilk süreci geçene kadar görenler yada beni tanımayanlar aptal bu kadın falan der. Diyetisyen de ilk kesin öyle demiştir diye düşünüyorum ama onu sabrı için bir daha tebrik ediyorum burada. Bütün sorularıma ayrıntılı bir şekilde cevap verdi. Ben bir sordum o iki anlattı. Vel hasıl çıkışta arabaya bindiğimde eşime diyebildiğim sadece "Lütfen bana hiçbir şey  sorma!!! Benim bu bilgileri özümsemem lazım" oldu.

İlk 15 gün diyetisyenin bize salık verdiği düzeni oturtmak için neler yapabilirimi sorguladım. Elif diyetisyen ablasından dolayı çok motiveydi ve şunu farkettim çocuk kilolu olmanın acısını içten içe yaşıyormuş. Artık bunu dillendirmeye başladı ve benim vicdanımı biraz daha sızlatmayı başarıyordu böylece. Yavruma bilmeden ne yükler taşıtmıştım ben. Hem ruhen, hem bedenen...

Bu arada çocuk sonuçta ve her çocuk gibi abur- cubura bir zaafı vardı. Arkadaşları çikolata, bisküvi vs. yerken görüyor, okul yemeklerinde eski alışkanlıkları onu zorluyordu. Ama biliyor musunuz bir kere bile yapmadı kaçamak. Öğretmeni soru bildiğinde şeker, çikolata veriyor ödül olsun diye. Her gün onları getiriyordu bana birer- ikişer... Ve tabi tüm mutsuzluğuyla kafamı da ütülüyordu... Yemiyordu ama mutsuzdu da... Tertemizdi. Kilo ilgili yenilgisi olmamıştı henüz. Olmasını da istemedim. Madem başlamıştık bir sürece bitirmeliydik...

Bu anne kafasını çalıştırmalıydı. Diyetisyenin verdiği abur- cubur alternatifleri Elif'e hitap etmedi. Benimki az gurme değildir. Damak tadı güçlü bir çocuktur. Görseli ve lezzeti ister. Çaktırmadan patronluk yapar bize işte...



Sevgili diyetisyenimiz sayesinde Elif bu sürece iyi dayandı ve hala dayanıyor. O abur- cubur yiyen arkadaşı Azra nar yiyor artık Elif'le... Çikolata yerken "ben zayıfım, kilo problemim yok" diyen Nehir'le mandalina saati yapıyor Elif. İkna etti tek tek onları yavrum sabırla... Öğretmeni meyve dağıtıyor artık soruları bilince. Elif meyve getiriyor artık bana. 'Öğretmenim verdi anne' diye...


Bu anne nasıl saksını çalıştırmasındı ??? Araştırmasındı ??? Yarın size Elif'in öğretmenin dağıttığı şekerlere alternatif yaptığım şeyi paylaşacağım...

Elif'le sağlıklı yaşama yolculuğumuz devam edecek...









...............................................................................................................................................................................................................................


Günün kedi puan tablosu:


1. Sevgi...











2. Şule...











3. Endamya...

















11 yorum:

  1. Ooof of! Gözlerim dolu dolu oldu okurken.Önce seni, sonra Elif'imi can-ı gönülden kutluyorum, destek olan herkesi de; özellikle Azra, Nehir ve Öğretmenimizi kocaman alkışlıyorum.
    Tatlı cadı kedi puanımı hakettim! 30 dk yürüyüş, 45 dk pilates:)) Kedi fotoğraflarına da bayıldım. Hikayeyi sanki onlar anlatıyor, özenle seçildikleri belli. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi'm, bize biraz motivasyon olsun diye paylaştım. Öğretmenimiz iyi destekledi bizi sağolsun...
      Fotoğrafları bende sevdim.
      En güzel kedi puan sana. Bu gün ilk sporseverimiz sensin,. bakalım başka kimler yapacak ???

      Sil
    2. Yazılarının her biri ayrı bir motivasyon sağlıyor inan bana. Paylaşmak güzeldir, paylaşmak cesaret ister, paylaşmak çoğaltır, paylaşmak azaltır... Yüreğine sağlık !..

      Sil
  2. Elifciğim bütün emeklerinin karşılığını alır inşallah,
    Kararlılığı ile arkadaşlarını ve öğretmenini de yola getirmiş ya kocaman bir aferin kuzucuğa,
    kocaman öpüyorum Elifi annesi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah bitanem... Tüm emek verenlere...
      Öpücüğünü iletecem Elif'e

      Sil
  3. Kocaman bir aferin Elifimize!
    Idaresi hepimize örnek olsun.
    Senide kizinida bu cabaniz icin kutluyorum.Bircok aile malesef kayitsiz kaliyor bu sorunda.Burda o kadar cok görüyorum ki,anneler incecik ,cocuklar sisman,hatta obez.En büyük sebep tabii ki Fast food,ambalajli ürünler,asiri cikolata tüketimi,hareketsizlik,..Yani bilincsiz beslenme .Annelerin kendine gösterdigi özeni niye cocuklarina göstermezler bilemiyorum.Bazende hem anne hem cocuklar asiri kilolu.
    Senin yaptigin bir cok anneye örnek olsun,olacaktirda.
    O yüzden burda paylastirdiklarin cok önemli.

    Sadece evde bitmiyor bu olay.Cevrenin etkiside cok büyük.Ama siz bu olayi cözmüssünüz!
    Sadece kendinizi degil cevrenizide saglikli beslenmek icin bilinclendirmeye baslamissiniz!
    TEBRIKLER!
    Elife öpücükler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, mahçup ettin beni... Bir kişi bile yarar sağlıyorsa yada sağlayacaksa Elhamdililah...
      Hem kendimiz de motive oluyoruz bidenem...

      Sil
  4. Spor konusu :
    30 dk.cross trainer yapildi bile.
    Aksama bizimkiler futbol antremanindayken 1,5 saatlik zamanda planlananlar;
    Bikini ile incelten yoga,
    Ya leslie ile yürüyüs yada dünkü yaptigim flat belly klibi.Hepimize kolay gelsin.
    Kendini iyi hissedenler HAREKETTE bereket ve saglik vardir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayda geçildi. Slogana bayıldım yalnız. Harekette bereket ve sağlık vardır...
      Yinemi süpersin sen yaaa...

      Sil

Paylaşımınız için teşekkürler...