17 Ocak 2014 Cuma

İşte size Anne cipsi... Mımmm...


























Merhaba arkadaşlarım...
Size bugün keyifli bir atıştırmalık tarifi vereyim dedim. Ağzımız tatlansın. Belki hafta sonu yapmak istersiniz. Gerçi çok ama çok pratik. Her zaman yapılınabilir. İki dakikalık, şip şak oluyor bu cips...

Malzemeler:

1 adet güllaç yaprağı,
1/4 çay bardağı süt,
1 yemek kaşığı domates yada biber salçası,
Karabiber, kırmızı biber, köri, kekik, çörek otu ( baharatların miktarı ve çeşidi size kalmış )
1/2 çay kaşığı şeker,
Damak tadınıza göre tuz.

Yapımı:

Izgara teline güllaç yaprağı konulur. Süt, salça, baharatlar, şeker ve tuz karıştırılarak macun kıvamına getirilir. Katı yoğurt gibi olmalı. Güllaç yaprağının her bir köşesine bu macun sürülür. Fırın 150 dereceye getirilip, ızgara ayarında 1-2 dakikada kızartılır. Fırının başından ayrılmamanızı öneririm. Çok çabuk pişiyor, yanmasın. Kuruyunca ve hafif kızarınca tamamdır. Sonrasında bir kaseye irice kırıklayıp, yoğurda batırarak yenir...

Afiyet olsun...





* Bu fikir tamamen bana aittir.  İzinsiz kullanmayalım lütfen...
   Havam da oldu ya la benim :)))






























.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Günün kedi puanları:



1. Şule...

2. Sevgi...











3. Endamya... 


















14 yorum:

  1. Nefis olmustur eminim,yagsiz olmasida harika.Denemeli!
    Ayrica dün yazamadim.Dünün sporu :
    75 dk.yürüyüs
    Bu haftanin yogasi
    Dün tembeldim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel oluyor, dene bence canım. Afiyet olsun...
      Kedi puanı ekledim.

      Sil
  2. Merhabalar canım,
    Bloğun hayırlı olsun. Artık ben de takipçinim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Selda... Sevgini aldım canım...

      Sil
  3. Mmmm!!! İzin istiyorum, ben de yapabilirmiyim:)) Ellerine sağlık canım.. Bunun bir de yufka ile yapılan tarifini görüştüm biryerlerde:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sen istediğin kadar yap çünkü çok sağlıklı ;))) Diyetisyen de bize öyle tarif vermişti. Yağsız yufka yavan uluyor. Güllaç yaprağı hem daha ince hemde yapısı elek gibi olduğundan sos içine iyi işliyor. Bir de nişasta tadı cips için daha iyi oldu damak tadı için...

      Sil
  4. Bu günkü spor ne yazıkki pazar alışverişi ve esneme egzersizleriyle kısıtlı:)) Uyanamadım!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun bitanem. Pazar poşetlerini taşımak az iş mi ? Bence kaptın kedi puanı ;)))

      Sil
  5. Dünkü gibi 30dk. Cross Trainer calisma,
    Bu haftanin yogasi.
    Bütün gün Bloga resim yüklemeye calistim,denedim.Basarisiz. :(
    Sen hangi yolu takip ediyorsun.gmaile yükleniyor ama Posta olmuyor.Anlasilan yine reimsiz yayinlayacagim.
    Sporumda yatti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlük bu kadar yetiversin canım. Yarına çıkartırsın acısını sen ;)))
      Resim için canım ben bilgisayarıma yüklü resimlerden ekliyorum. Resim ekle linkinden dosya seç'ten sonra istediğim fotoğrafı yazıma ekleyebiliyorum. Belki telefon olduğu için yapamıyorsundur. Çünkü zor bişey olsa ben yapamam...

      Sil
  6. Cumartesi günü dinlenme günü oldu !
    Sabah sadece iki saat calistim.
    Resim yüklemeyi basardim nihayet :) Blogta görürsün.
    Iyi aksamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bitanem. Bende bugün çok yoğundum internete hiç giremedim ama senin sorun kafamdaydı. Acaba oldu mu diye. Artık bol resimli yazılarını bekliyor olacağım. Takipçinim biline ;)))
      Yazını da şimdi gördüm. Yorumumu da bıraktım Paylaşımın için teşekkürler...

      Sil
  7. Nasilsin?
    Hersey yolunda mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım iyiyim. Yorgunum sadece. Dinlenemedim bir türlü. Fırsat bulamadım nefes almaya...

      Sil

Paylaşımınız için teşekkürler...