24 Ocak 2014 Cuma

En tatlı cadı Elif'in diyet macerası 3...

























Merhaba arkadaşlar,
Rabbim şükür ile imtihan etsin. Hepimizden rahmetini esirgemesin...

Benim küçük cadımla diyet serüvenimizin üçüncü partını yazacağım bu postta. İkincisini sonra yazarım.

Diyetisyene giderken ben kafamda o ay en çok ne sorun yaşamışsam yada cevabını almak istediğim bir kaç soru ile gidiyorum. İhtiyacım olanı belirleyip, çözüm konusunda küçük tüyolar...

Elif'te bu ay gözlemlediğim,
Sevmediği şeyleri tüketmekte zorlanıyordu. Sevmediği bişey normal porsiyonda olmasına rağmen saatlerce onla uğraşabiliyordu yemek için... Bunda ne sorun var diyeceksiniz, anlatıyorum...
Sevdiği bişey olsun hemencecik götürüyordu mideye... Her çocuk gibi...
Artık besin değişim programını çözmüştü. ' Anne bu ne hakkına giriyor, bunun yerine başka ne yiyebilirim ?' sora sora. Boynuz kulağı geçti. Beni antin kuntin oyunlara getirmeye başladı çakalll...  

Öğlen okulunda az çok sevmediği bişey olursa ve akşama da ben ona istediği yemeği yapmaya sözvermişsem yemeyveriyordu...

Ve akşam tabağı haliyle dağ gibi oluyordu. Hiçte sesini çıkarmadan keyifle yiyordu cadı...
Diyetisyenin Elif'in günlük ihtiyacını alma konusunda ki fikrini biliyordum bu sebeple sesimi çıkarmıyordum.

Ve bir de sürekli bir hesap... Bundan sonra ne yesem sorusuyla dolaşıyordu ortalıkta. Sağlıklı şeyler istiyordu fakat yaptığı da normal değildi...


Neyse diyetisyene kafamdaki bu  sorulara belki bir çözüm önerisi olur ümidiyle yaşadıklarımızı anlattım. İyi ki anlatmışım. Yemek planımızı nasıl yaptığımızı sordu. Beraber karar veriyoruz, çocuğa motivasyon olsun diye dedim. Hayır dedi. Yapmayın Elif önüne ne gelirse yemeyi öğrensin biraz. Elif'e de döndü. Bundan sonra sen menüleri hiç düşünme, kafanı yorma, annen ayarlayacak bunları dedi...
Sihirli dokunuşuyla dokunuverdi sorunumuza...
Artık yapamıyor. Dengeli öğün ayarladığımdan çok yeme sorunumuzda otomatikman kalktı. Bu gün ne yiyeceğim sorusuna cevabım hazır;

"Sen bunlara kafanı yorma annem..."


Haaa bu arada Anne cipsi tarifi diyetisyenimiz tarafından çok beğenildi. Onayı aldık yani ;)))





























...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Günün kedi puanları:




1. Sevgi...











2. Şule...











3. En tatlı cadı Elif...










4. Mucize...
















8 yorum:

  1. Yerim ben o cin gibi, minik tatlı cadıyı!! Koca koca kadınlar ne kaçamaklar, ne yaramazlıklar yapıyor Elifim yapmış çok mu annesi :)) Elif çok şanslı tabii ki; önce annesi Hülya (bilinçli, duyarlı, kararlı,inatçı, anaç bir kadın-eksikleri lütfen tamamla), diğer bir şansı da çocuk olması: bir yandan zor kabul, diğer yandan çocuklar yenilikleri, değişikleri yetişkinlere göre daha kolay kabul edip uyum sağlayabiliyorlar(mış)... Ben demedim, uzmanlar dedi :)) İkinizi de kocaman öptüm...
    Haa unutmadan spor raporu; pazartesi, çarşamba, perşembe yürüyüş, cuma pazar alış-verişi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper bir spor çizelgesi... Spor konusunda benim bir toparlanmaya ihtiyacım var. Sizden gelenler beni çok mutlu ediyor...
      Sağolasın... Herşey için...
      İyi ki bu blogu açmışım...
      Senin satır arlarında yazdığın o ince mesajlar bana çok iyi geliyor...
      Umarım bende sana iyi geliyorumdur...

      Sil
    2. Canımsın!! Hem de nasıl iyi geliyorsunuz. Yazılarını bekler oldum :)) Bu hafta spor yapamadım diye üzme kendini, kafan rahatlasın spor kolay...

      Sil
    3. Elif emin ellerde,senin bu cabalarin takdire sahane,diyette olan bir Anne olarak cok basarilisin ve diger annelere örneksin.

      Dün 1 saat yürüyüs,bugün ????? Daha Gün bitmedi :)

      Sil
    4. Gün bitmedi Şule'm bekliyorum haberlerini...
      Hepimiz evlatlarımız için uğraşıyoruz canım ve birbirimizden bişeyler öğreniyoruz.

      Yarın bende başlayacam spora iyi ara verdim :(((

      Sil
    5. 30 dk. Carsi gezmesi ;)

      Sende hafta sonu yaparsin sporunu,yavas yavas kendimize bir plan yapalim,iyi olur degil mi?

      Sil
    6. Yaptım planımı Şule'm...
      Kedi puan birincisi seni...
      Sen benden before- after istemiştin değil mi?
      Eee birincilerin dileğini yapmak lazım...

      Sil

Paylaşımınız için teşekkürler...