12 Ocak 2014 Pazar

İşte size 'Anne Şekeri'...























Arkadaşlar ben öyle hamarat bi hatun değilimdir. Pek öyle börek, tatlı, kurabiye vs. işlerini bilmem ama yapanın da ellerinden öperim. Biz kadınlar çok zekiyiz. Un, şekerden ne kadar çok çeşit yapabiliyoruz.

Neyse biz Elif'le sağlıklı yaşam yolculuğuna çıktık ama çevrede bizle çıkmadı ya. Dış dünya aynı dünya... Herkesin bünyesi bizimki gibi değil yada umursamıyorlar. Biz artık diyetisyenin öğretilerini hayatımıza sokmaya çalışıyoruz ve kalıcı davranış kazandırmayı hedeflemişiz kendimize.Ve şunu anladım ki;
Gidenin yerine bişey koymak lazım.
Yoksa bu macera bi yerde kırılırdı...

Sevgili öğretmenimiz biraz da çocuklar mutlu olsun diye derste soruları bilince öğrencilere şeker dağıtıyordu.
Zaten az- çok sakındırılan çocuklara da bu çok cazip geliyor zannımca. Çocuklarımızı sakındırmayalım, kısıtlamayalım. Zararlı şeylerin yerine makul şeyler koyalım. Elif bu şekerleri hak etmişti. Soruyu bilmiş, öğretmeninin onayını almıştı bi kere. Diğer yandan da diyetisyen ablasına söz vermişti. Bu ikilem ile ne kadar dayanabilirdi ki ???


Bense diyetisyenin verdiği tarifleri denedim önce. Resmen diyet kokuyordu. İş başa düştü. Kurcalamadığım tarif sitelere, blogları kalmadı. Aradığım hem var, hem yok bişeydi. Az olması lazımda ama çok görünmesi gerekiyordu. Diyetisyenin bize izin verdiği çerçeveden de çıkmamalıydık.
İşte böyle gezin gezin tarifler içerisinde. Çocukluğumun tadıyla karşılaştım.

Beze... Biz ona "Anne şekeri" diyoruz artık...
Hepiniz biliyorsunuzdur aslında. Benimki sadece hatırlatmak, birde ölçülerini makulleştirmek...
Efendim tarif şöyle...

Malzemeler:
2 adet yumurta beyazı,
1.5 yemek kaşığı şeker ( Şeker ve tatlandırıcılar konusundaki fikirlerimi ayrıca paylaşacağım. Burada kısaca geçmek lazımsa, çocuklarımızı okul öncesi sakındırabiliriz bu az çok elimizde ama çocuk sosyal hayata geçince bunun devam süreci sıkıntılı. Bu sebeple makul atıştırmalıklar olmalı ki yasaklar cazip olmasın. Diyetisyenimizin de bakış açısı bu. )
1 çimdik tuz ( ben bu sefer koymadım )

Yapılışı:
Yumurta beyazları ( dikkat hiç ama hiç sarısı bulaşmamış ) şekerle 10 dakika kadar aralıksız çırpılır. Tuz eklenip 1-2 dakika daha çırpmaya devam edilip sıkma aparatına konulduktan sonra tepsiye istediğiniz ebatlarda dizilir. Kabarmayacağı için sıklıkla dizilebilir. Yapışık olmasın ama. 90 derece fırında 60-70 dakika yavaşça pişirilir. Kızarmaması gerekiyor. Arada kürdanla bakarsınız. Sert olması gerekiyor...
Afiyet olsun...



Bu hem var hem yok "Anne şekerlerini" biz okuldan şeker getirdiğinde bir bardak sütle 3-5 veriyorum ben. Keyifle yiyor. İsterse biraz daha veriyorum. Kapalı bir kapta tazeliği hiç bozulmuyor. Başka zaman istemiyor inanın. Ulaşıldı ya. Yasak değil ya...
Kendime de bitki çayının yanında ( kırk yılda bir ) 3-5 koyuyorum.
Ben biraz küçük yapıyorum cips havasında...


İşte bu malzemelerden çıkan şekerlerimiz var. 1/4 yendi. Onlar eksik :))) Bu kadar bereketli işte...
Siz eminim bunun daha güzellerini yaparsınız ;)))


Dün internet sıkıntımız vardı giremedim postu. Çok sevgili kocabeyimizin işi çıktı... Sabaha karşı geldi eve. Halbuki günü ve yarını planlamıştık. Hevesi kursağımızda bırakıverdi sağolsun her zamanki gibi. Vallahi hayat paylaşınca güzel, paylaşamayınca yalnız daha güzel diyorum. Başkada bişey demiyorum. Gerisi çok fifi... Keyfi bilir devam etsin böyle. Kendi çok mantıklı sebeplerine. Benim için sonuç değişmedikçe... Ne farkediyor ??? Sen sadece kendini vicdanında aklıyorsun. Benim yüreğimde değil...

Bu gün için ayrıca bir post gireceğim. Dün spordan çıkardım her bişeyi ;)))  

Ben bu şekerlerle Elif'ten kocaman bir öpücük aldım ve diyetisyenimizin onayını, beğenisini... Haberiniz ola...






























...............................................................................................................................................................................................................................


11.01.2014 tarihli kedi puanları...



1. Sevgi...










2. En tatlı cadı Elif...










3. Endamya...










4. Şule...


















4 yorum:

  1. Dün cok ama cok yorgundum.tüm gün ayakta Futbol turnuvamizda 180 tane Waffel pisirdim.!
    Agzim acik kaldi aksamleyin.Spor yerine aktivite olarak sayarsan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fıstığım, hakikaten çok yapmışsın... Bu kadar çok olunca tabi ki kedi puanı hak ettin...

      Sil
  2. Vaavv!.. Beze'ye hiç böyle bakmamıştım. Pastane versiyonları çok şekerli (içinde şeker olan her şeyi neredeyse zehir saydığım için-sanırsın hiç tatlı yemiyorum:)) olduğu için pek rağbet etmiyorum. Şimdi senin tarifi görünce aslında nekadar (azıcık şekerden kim ölmüş) sağlıklı olduğunu farkettim. Yumurta akı sonuçta bir nevi protein. Ellerine sağlık, paylaşttığın için teşekkür ederim!! Spor raporuna gelince bugün eksi puan:) Şaka bir yana biraz belim ağrıyor, ne olduğunu henüz anlamadım biraz dinleneyim bakalım yarın nasıl olacak. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitanem o kadar bereketli oluyor ki... Biliyorsun meyvede şeker. Makul miktarlarda kullanmak, tatlandırıcı vs. den daha iyi. Bir bitki çayı yada sütle gayet keyifli oluyor...
      Belin için geçmiş olsun. Geçmezse bir doktora göster. Önemli bu konular, boş vermemek lazım. Sen iyi ol, sporun en güzelini yaparsın sonra...

      Sil

Paylaşımınız için teşekkürler...