4 Ocak 2014 Cumartesi

Günlük program...



















Öncelikle bir konuya açıklık getirmek istiyorum. Diyetsel manada çoğunlukla tecrübelerimi yazmayı planlıyorum. Kilo ile mücadele konusunda azımsanmayacak kadar çok şey öğretti maalesef hayat bana. Bu sebeple burada yazdıklarım bilimsellik içeren bilgiler olmayacak. Şuradan alınma vs. olmaz diye de düşünüyorum. Olursa da zaten belirtirim. Ahlaken yani... Bir nevi raporlama yapacağım işte size ve kendime. Benim kafa biraz analiz yapmayı seviyor. Hep beraber didikleyelim işte.  Yeter ki farkındalığımız artsın. Bu konuda desteklerinizi bekliyor, bir elin nesi var, iki elin sesi var düsturunu benimsediğimi belirtmek istiyorum. Birbirimize motivasyon olsun yaşadıklarımız...

Yani istatistik bitmedi... Şimdi kilo ile mücadele istatistiğinin başındayız. Bakalım bize süreç neler kazandıracak...

Dediğim gibi kilo ile mücadelede kendini tanımak, kendine neyin iyi geldiğini bilmek çok önemli. Başkasına iyi gelen sana aynı tesiri göstermeyebiliyor. Bunu unutmamak lazım... Bu konu çok önemli! Israrla altını çizmek istiyorum, KENDİNİZİ TANIYIN !!!

Şayet yapamıyorsanız da bu işin eğitimi almış, etkin bir diyetisyenden yardım alın ki hem sağlığınız hem de motivasyonunuz, zamanınız  gitmesin...  ( * İyi bir diyetisyen seçimi nasıl olmalı konusu ayrıca yazılacaktır. Haberiniz ola... )


Hepimiz istatistik yapacağız işte… Yuppiii !!! 

Burada günlük programı ana başlıklarıyla vereceğim fakat süreç içerisinde hepsini tek, tek açacağım. Hepsi hakkında yapmış olduğum, benim çok faydalandığım tespitler var. Hepimizin işine yarar diye düşünüyorum... Sizin tespitlerinizi de merakla bekliyorum.


Yalnızzzz... Miktar konusuna özellikle girmiyorum çünkü bildiğiniz üzere yaşa, boya, kiloya, hareketlik durumumuza göre bunlar değişir. Ve tabi ki metabolik bir hastalığımızın olup olmaması da önemli bir ayraç... Bu bilgileri sakın ihmal etmeyelim. Sonra mazAllah kilo verelim derken sağlığımızdan köklü bir şekilde oluruz ki Allah korusun. 
Kişiye özel diyet konuları bu işin eğitimini alanların işi... Bizimkisi eşekten düşmenin acısını, deneyimini paylaşmak...

Bütün bunlar kulağımıza küpe olduktan sonra işte bir günüm:
  • Sabah: 
       Önce tartı (*)
       Ardından ılık su (*) ve 15 dakika sonra süt ve kayısı (*)
       Kahvaltı ( Ekmek, Et grubu , Sebze grubu, Yağ grubu ) (*)
  • Ara:
       Süt ve yağ grubu besinler  (*)
  • Öğle:
      Sebze grubu (*)
      Et grubu (*)
      Ekmek (*)
      Süt grubu (*)
      Yağ grubu (*)
  • Ara:
      Meyve (*)
  • Ara: (*)
      Karbonhidrat grubu
      Et grubu
  • Akşam: (*)
      Sebze grubu 
      Et grubu
      Ekmek 
      Süt grubu
  • Ara:
      Meyve (*)


Ayrıca dikkat edilmesi gereken başlıklar:
  • Menü planlanması (*)
  • Öğün miktarlarının ayarlanması (*)
  • Sıvı tüketimi (*)
  • Tuz tüketimi (*)
  • Hareket (*)
  • Kaçamak yapma (*)
  • Abur- cubur tüketimi (*) ( Bizimde canımız var değil mi? Bu cadı neler yaptı neler? )
  • Şeker tüketimi (*)
  • Tatlandırıcılar (*)
  • Bitki çayı (*)
  • Uyku düzeni (*)
  • Ve tabi ki MOTİVASYON (***)

(*) Bunların hepsi hakkında başlık açılacak süreç içerisinde… Birlikte sağlıklı yaşamanın analizini yapacağız inşAllah…



(***) Motivasyon konusu çok ama çok önemli. Bu konuda bir rutin yapacağım. Sürpriz… ;)))



Eeee… En önce hangisinden başlayalım. Siz karar verin… Merak ettim şimdi bende…



Bu gün spor yapan var mı? İlk kim yapacak bakalım? Bekliyorum haberleri…



...............................................................................................................................................................................................................................


Günün kedi puan tablosu:



1. Sevgi...










2. En tatlı cadı Elif...










3. Endamya...










4. Şule...














6 yorum:

  1. Yazını okuduğumda aynen bir kedi gibi salondaki koltuğa kıvrılıp yatmayı düşünüyordum :)) Ama yazının sonundaki yoklamayı görünce gayrete geldim. "Toplumsal motivasyon" böyle bir şey olsa gerek. Sürünerek te olsa spor kıyafetimi giyinip kendimi attım sokağa. Bütün ihtiyacım olan senin gibi bir "tatlı cadı"nın dürtmesiymiş meğer...:)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi'm nasıl mutlu oldum bilemezsin. Kedi puan bahane, spor yapmak şahane... Kaptın en güzelinden kedi puanı ;)))
      Bakalım ay sonunda en çok hangimizin kedi puanı bol olacak... 01 Ocaktan itibaren yaptığın gün varsa söyle ekleyeyim. Haksızlık yapmayalım dimi. ;)))
      Canımsın...

      Sil
  2. Yazini simdi okudum.Öncesi ,sabah kalkinca bir bardak limonlu su ictim.
    Iki saatlik calismadan sonra evde doyurucu bir kahvalti yaptim,onbucuk gibi.
    Protein ekmegi: soyadan yapiliyor ve icinde envai cesit tohum var.Bunu ben arada alirdim.Bugün esim yanlislikla almis.Kendileri yarisini anca yedi.hindigögsü,peynir,aci kirmizi biberli ve limonlu zeytin,azicik ucundan kaysi receli( aslinda sevmem),sofrada nutella olunca kendimi bununla zor tuttum.limonlu cay.
    Alisveris uzun sürünce disarda bir tane balik köftesi yedim,bizimkiler patetes kizartmali balik yediler.Kendimi yine tuttun(fisch in chips)..
    Biraz önce 62 dk. Cross trainer ile spor yaptim 600 kalori yaktin diyo.
    Sonrasi kendime salata yaptim icinede iki tane yumurta haslayip koydum.arkasinda kahvemi icerken blogunu okuyorum :))
    Persembe ve cuma günü oglumla kostuk ve yürüdük.birer saat kadar.
    Ha unutmadan dün gene bikininin plank takviminden yaptim ikiser dk.
    Pazartesinden itibaren insaallah daha bir ciddiyetle sarilacagim spor ve beslenme isine.
    Bu arada Bikininin yeni saglikli yasam yazisini ve haftalik planini merakla bekliyorum .iste böyle .
    Bir selam ver bin ah! Isit gibi oldu degilmi.Simdide senin planlarin ve süprizin eklendi hadi bakalim kolay gelsin.Iyi aksamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo... Döktürmüşüz gene...
      Spor yaptığın günlere kedi puanı koydum bitanem. Yine de eksik var mı diye bakarsın eklerim ben. Çok pis yarışıyoruz bak haberin ola...
      Ah işit de ne demek? Hepiniz benim için çok özelsiniz. Hem ben senin yorumlarını okumayı da çok seviyorum bi kerem ben ;))) Duymayayım bi daha !!!
      Şu proteinli ekmeği de merak ettim doğrusu. Türkiye de varmıdır acaba???
      İradene maşAllah...
      Ne diyeyim. Cık cık kediyi unutma, bir an önce zayıfla :)))

      Sil
  3. aaa benim listemin aynısı :))
    ben de listemi yayınlamaktan çekiniyordum,boşuna dememişler akıl akıldan üstündür diye:))
    ben de bu yöntemle listemi yayınlayabilirim.
    benim kedi puanlarım pazartesiden itibaren düzenli toplanacak inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fıstığım listelerimizin aynı olması ne güzel... Ben bu şekilde beslenme işini çok doğru buluyorum. Belli besinleri yok saymak hiç bir zaman mantığıma yatmadı... Zamanla değerlendirmeleri yaparız hep beraber...
      Kedi puan'ın bol olsun... Çok bekletme emi, haberlerini bekliyorum ;)))
      Öpüldün...

      Sil

Paylaşımınız için teşekkürler...